Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Sawart Studio

Gorlice

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Znaczenie wizerunku marki - branding dźwignią sukcesu

Autor: Sawart Studio, publikacja: 2018-11-08

Wiele osób nie zdaje sobie do końca sprawy z tego, jak w obecnych czasach ważny jest wizerunek marki, jak coraz więcej osób kieruje się w pierwszej kolejności wyglądem np. logotypu czy opakowania. Każdego dnia, gdy tylko wstaniemy, nasze oczy napotykają na rozmaite logotypy, czy to wchodząc na naszego smartfona, czy też kupując bułki w hipermarkecie, nawet robiąc pranie (Twoje oczy napotkają na logotyp, .np. Beko czy Lenor). Ilość logotypów na świecie i produkowanych informacji nie ułatwia pracy studiom graficznym, ale na pewno daje spore pole do popisu kreatywnym grafikom, którzy mają okazję wznieść się na wyżyny swojego talentu, aby firma klienta wyróżniła się na tle konkurencji.

Zdjęcie nr 1

Najważniejsze przy projektowaniu logotypu, całego wizerunku marki jest to, jaki przekaz klient chce, aby miała jego firma, marka, produkt etc. Poniżej przedstawimy prosty przykład pokazujący, dlaczego jest to tak ważne, ale również dlaczego branding jest tak istotny w rozwoju firmy i sprzedaży. Weźmy jakąś wybraną gwiazdę mediów, która jeździ Astonem Martinem albo Porsche, a nie Skodą czy też np. Fordem. Pomimo że to właśnie przykładowa Skoda zdobywa tytuł „samochodu roku”, jest dużo oszczędniejsza, tańsza i z logicznego punktu widzenia Skoda jest wyborem oczywistym jako samochód, to jednak patrząc z punktu widzenia marki oraz sprzedaży decydujące znaczenie ma jednak tożsamość marki. Nie ukrywajmy, że Aston Martin czy inne tego typu auta kojarzą się z luksusem i wysokim statusem społecznym. Prowadząc odpowiednią politykę brandingową, firmy mogą zwiększyć wartość swoich produktów poprzez to, jak postrzegają je klienci. Dzięki temu mogą budować silne, nierozerwalne więzi z klientami na całym świecie. Brzmi obiecująco, prawda?

Świat wraz klientami kieruje się pozorami, „pierwszym wrażeniem”. Co powoduje, że postrzegana wartość produktu, usługi jest zazwyczaj większa od ich wartości rzeczywistej - nominalnej. Oglądany raz po raz ten sam element wizualny wzbudza zaufanie i powoduje, że wielu klientów chętniej wraca - logo pozwala im zapamiętać doświadczenia z daną firmą.

Zdjęcie nr 2

„Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy” - kwintesencja brandingu. Najsilniejsze marki na świecie swoje logotypy wpoiły wręcz klientom do głów. Zamknij oczy i na hasło McDonald’s zastanów się, co w pierwszej chwili pojawiło się przed twoimi oczami? Może to były złote łuki - logo McDonald’s? Albo Apple. Nie trzeba nawet długo się zastanawiać, bo obraz nadgryzionego jabłuszka nasuwa się w wyobraźni przed naszymi oczami wręcz automatycznie, podobnie jest w przypadku Microsoftu czy banku ING albo Forda itd. Pokazuje to, jaką siłę ma logotyp - potrafi niczym wirus zaatakować i utkwić w pamięci na długi czas. W logotypie jako części wizerunku marki drzemie ogromna siła i potencjał. Uważamy, że podstawą sukcesu każdej marki jest dobry branding. To właśnie logo jest wizytówką firmy i wywiera pierwsze emocje na kliencie. Poprzez kształty, font, a nawet kolor jesteśmy w stanie wzbudzić zaufanie, radość , namiętność, a nawet głód w kliencie. Wszystko, co zechcesz, może zostać ujęte w jednym obrazie.

Czasem miarą sukcesu są tak mało dla niektórych oczywiste rzeczy jak branding. Może pora w końcu przywiązać uwagę do takich rzeczy i zaplanować ogromny sukces?


Opracował:
Maciej Sawicki
Sawart Studio

Branding - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 259 Specjalistów od Rozwoju Marki najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: